czwartek, 19 lutego 2015

PASTA Z AWOKADO


Zastanawiasz się co zjeść na śniadanie, masz już dość tradycyjnych kanapek. Może chcesz wprowadzić do diety dziecka nowe składniki. Pasta z awokado to przepis nie tylko dla ciebie a również dla twojego dziecka. Kiedy po raz pierwszy spróbowałam awokado zakochałam się, uwielbiam jego konsystencje i różnorakie zastosowanie. Przyznam, że mogłabym je nawet samo jeść, ale równie dobrze komponuje i smakuje z jajkiem. 

Dzisiaj kilka ciekawostek związanych z awokado i mój banalny przepis na pastę z awokado.

Dlaczego warto jeść awokado?


  • to przede wszystkim pokarm dla naszego mózgu, łączy w sobie kwasy tłuszczowe omega 3 z naturalną witaminą E,
  • ma zbawienne działanie na nasz serce, kwasy nienasycone zawarte w nim pomagają obniżyć ciśnienie krwi, a zawarty w nim fitoskładnik beta-sitosterol pomaga obniżyć LDL czyli "zły cholesterol" przy jednoczesnym wzroście HDL "dobry cholesterol",
  • zalecany kobietom w ciąży ponieważ zawiera foliany niezbędne do prawidłowego rozwoju mózgu płodu,
  • zawiera luteinę, która chroni oczy przed uszkodzeniami wywołanymi stresem oksydacyjnym prowadzącym do słabego wzroku, zaćmy bądź zwyrodnienia plamki żółtej,
  • pozwala zapobiegać skokom poziomu cukru we krwi,
  • posiada właściwości przeciwzapalne,
  • działa przeciwstarzeniowo, dzięki czemu odpowiada za uzupełnianie przeciwutleniaczy w ciele,
  • zmniejsza stany zapalne w żołądku i wspomaga trawienie,
  • pomaga chronić przed rakiem prostaty i rakiem piersi.

Jesteś mamą i zastanawiasz się kiedy po raz pierwszy wprowadzić awokado. Otóż wszędzie można znaleźć informacje, że zaczyna się je podawać dziecku po 10 miesiącu życia. Na początku nie należy łączyć go z innymi produktami i podawać w niewielkich ilościach aby wykluczyć uczulenia. Jeśli tak owe się pojawią odstawić na 2 tygodnie i później znowu spróbować. Tak było z dziewczynami, jak były mniejsze nie tolerowały go zbyt dobrze, dlatego poczekaliśmy i teraz nie mają problemu z zaparciami ani wysypek bądź zaczerwień na ciele. Pasta z awokado bardzo im smakowała, a podana na świeżym chlebie to sama rozkosz. Rano pasta z chlebem a na obiad wersja z  makaronem i rybą. Pamiętaj aby podawać je dziecku z umiarem a przed pierwszym spożyciem warto je dobrze umyć a nawet sparzyć. Ze względu na swą kaloryczność w 100 g miąższu 160 kcal podawaj je dziecku w małych ilościach i nie przed głównym posiłkiem.

Jak i z czym jeść awokado?


Możemy je jeść na różne sposoby.

  • zrezygnuj z masła i rozsmaruj je na kromce, dodaj ser, szynkę lub inne składniki,
  • zrób z niego pożywną pastę, rozgnieść dodać sól pieprz i kilka kropel oliwy, posmarować nią chleb lub zjedz samo, 
  • ziemniaki mogą smakować inaczej kiedy zjesz je z rozgniecionym awokado, solą, pieprzem i cytryną,
  • możesz zrobić puree ziemniaczano-awokadowe, wystarczy ugotować ziemniaki, rozetrzeć je i dodać awokado i ewentualnie korzeń selera lub pietruszki (brzmi ciekawie i na pewno zrobię to dziewczynom)
  • możesz użyć go jako dodatku do sałatek,
  • przekąski z awokado to będzie strzał w dziesiątek na każdej imprezie.

Pamiętaj, że awokado gotowe do spożycia to takie które jest dojrzałe a po przekrojeniu rozsmarowuje się jak masło. Co zrobić kiedy kupione awokado jest twarde? Wystarczy odłożyć je w ciemne miejsce na kilka dni i wtedy na pewno zmięknie i będzie nadawało się do spożycia.


PASTA Z AWOKADO


  • 1 dojrzałe awokado
  • 4 ugotowane jajka na twardo
  • kilka kropel soku z cytryny
  • pieprz i sól


Awokado kroimy na pół i ściągamy skórkę, nie powinno nam to sprawić problemu jeśli awokado jest dojrzałe. Do miski wkładamy obrane awokado i kropimy sokiem z cytryny aby nie ściemniało, dodajemy obrane jajka i rozgniatamy widelcem lub blendujemy. To od was zależy ile jajek dodacie (dzieci wieku 2 lat powinny jeść 4 jajka tygodniowo) i jaką pastę chcecie uzyskać czy bardziej jajeczną czy może awokado. Doprawiamy do smaku i smarujemy nią pieczywo, możemy również dodać świeżego pomidora. 

SMACZNEGO!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam podziel się ze mną swoją opinią